Il-Kaless
Il-kaless kien
il-mezz ta’ trasport użat mis-sinjuri fl-antik.
Dan kien jinġibed minn żiemel.
Il-kaless daħal f’Malta fi Żmien il-Kavallieri u baqa’ jintuża sat-tmiem
tas-seklu 19.
L-Omnibus kien
l-ewwel mezz ta’ trasport pubbliku f’Malta u daħal f’Malta fi Żmien
l-Ingliżi. Beda jintuża fl-1856. Dan, bħall-kaless, kien jinġibed miż-żwiemel
iżda kien mezz ta’ trasport irħas.
Minkejja dan, xorta kien baqa’ għoli għall-foqra. Fuq l-Omnibus kienu jirkbu 14-il ruħ u kien
jasal mill-Belt sa Ħal Lija. Tajjeb
ngħidu li dan il-mezz ta’ trasport kien limitat ħafna għax kien imur biss
l-Imdina, Ħaż-Żebbuġ, San Ġiljan u Tas-Sliema, apparti l-Belt u Ħal Lija.
Il-Ferrovija
Magħrufa
wkoll bħala l-vapur tal-art, kienet
toħroġ minn taħt Putirjal, il-Belt u tibqa’ sejra sar-Rabat. Bdiet taħdem f’Malta fl-1883 u kienet taħdem
bil-faħam. Kien hemm pjanijiet biex
il-ferrovija tibda taħdem ukoll il-Mosta, Ħaż-Żebbuġ u Tas-Sliema, iżda dawn
qatt ma seħħew.
It-Tramm
It-Tramm
beda jaħdem f’Malta fl-1903 u kien jaħdem bl-elettriku. Kienet il-kumpanija Electric Tram li kienet tħaddem it-tramm f’Malta. It-tramm kien jimxi fuq il-ħadid
bħall-ferrovija.
Il-Lift
Wieħed seta’ jaqbad
lanċa minn Bormla, jasal ix-xatt tal-Belt u jitla’ bil-lift sal-Barrakka ta’
Fuq. Il-lift, bħat-tramm, kien jaħdem
bl-elettriku.
Il-Karozza
Il-karozzi daħlu
f’Malta fil-bidu tas-seklu 20 u kienu jirreferu għalihom bħala light cars. Għall-kontra tal-mezzi l-oħra, bil-karozza
stajt tmur fejn trid. Intużat
għall-ewwel darba f’Malta waqt iż-żjara tar-Re Dwardu VII fl-1909, minflok
il-karozzella.
Ix-Xarabank
Fl-antik, tal-linja
kienu miżbugħin b’kuluri differenti, skont ir-rotta. Illum il-ġurnata, in-numri jagħmlu r-rotta
differenti u jinżebgħu kollha l-istess.
prosit veru informazzjoni tajjeb
ReplyDeleteomg really
Deleteyes realllyyyy
Delete